"BUKAN SENANG TAPI MUDAH" KALAU KITA MENJAGA ADAB DAN AJKHLAK, PERJALANAN KITA MENUJU ALLAH MENJADI MUDAH.
eBooks, Software and Downloads

Pengaruh Wahhabi Dalam Perubatan Islam

Posted by Nabiha Al-Khalidiy On 2:05 PM

Dewasa ini ketika ulama2 sunnah sedang membetulkan baris bersama-sama menentang dakyah2 Ular dalam semak Wahabi ada segelintir so called Ustaz yang mungkin tidak tahu mereka telah mengambil sanad Ruqyah dari ular dalam semak Wahabi.

Abdul Wahid Salim Bali yang terkenal dengan rawatan ruqyahnya adalah seorang Wahabi tegar. Den tidak gelar dia syeikh sebab DEN tak iktiraf dan tolak Wahabi. Mana mungkin DEN terima fahaman yang ingin memindahkan makam Rasulullah s.a.w yg cuba di pinta oleh Al-Bani Laknatullah yang mengaku pakar hadis itu. Hasrat beliau yg mengaku pakar hadis itu bagaimana pun dapat di halang oleh ulama sunnah yg pandai berhujah atas rahmat ALLAH s.w.t. Beliau banyak mempertahankan struktur2 bersejarah di Tanah Suci Islam tersebut sehingga bermimpi di kucup oleh Nabi Allah Ibrahim a.s. didalam mimpinya.


Sewajarnya mana2 perawat yang mengaku aliran Sunnah Wal Jamaah wajarlah berlaku jujur pada pesakit, mereka meruqyah dari Ijazah seorang Wahabi Orthodoks. Kenalah berlaku adil kepada pesakit yang datang kepada mereka mengharapkan keberkatan Ruqyah tetapi bukan dari Ruqyah yang di sanadkan kepada penumpah darah dan mereka yang telah membunuh beribu umat Islam di Mekah lantaran darah telah menjadi halal jika tidak mengikut fahaman mereka.


Ada seorang ketua perawat mengatakan scan itu telek..sebab dia ada pendamping. Kalau Ilmu Scan di kembangkan..Pecahle rahsia dia mempunyai pendamping. Pendamping dia siap boleh hafal ayat2 Ruqyah..ha..ha...ha...Mati-matilah ingat jin pesakit yang mengulang setiap bacaan perawat..rupa-rupanya JIN sendiri...Jin asal dah KO kena teranjang Jin pendamping dan dia pula mengambil alih tubuh pesakit. Sekurang-kurangnya ada 2 perawat yg ada pusat rawat Islam menggunakan title Ustaz ada mempunyai pendamping. Tidak cukupkah Allah sebagai Wakil..Hasbunallah Wanikmal Wakil.


Bukan susah sangat nak cek kalau tak mau pakai scan..just amalkan surah al-Mulk ayat 14 sebanyak 33x sebelum tidur dalam wuduk dalam keadaan mengiring...Berdoalah supaya Allah Tunjukan si Polan atau si Polan itu ada Pendamping atau tidak. In bukan scan tau..bukan tok belagak kasi tau..Ini Petunjuk dari ALLAH s.w.t bila korang amalkan ayat 14 surah al- Mulk. Sifu DEN ajar guna ayat ni selepas solat hajat untuk sebarang hajat.


Kenapa nak jatuh hukum bila kaedah rawatan orang berbeza..sikit2 syirik dan kurafat je..Siapa2 yang belajar dengan DEN..ramai dah belajar cara ruqyah..mana ada DEN halang..Bahkan cara Ruqyah yang DEN belajar dulu lagi banyak..salah satu Qaf 100...samapi maleh budak2 nak amal..DEN tak pernah halang pun..ahkan masa sessi traning di pusat rawatan DEN pun DEN kata bacalah apa yang korang nak baca..nak baca set penuh Ruqyah ke..nak baca Fatihah aje ke...surah AL-ikhlas aje pun tak pa..sebab itu semua ALLAH s.w.t yang punya. bukan nya baca surah ini tuhan lain..baca surah ini lain tuhannya...Semua tu Milik Allah s.w.t. Ada yang suka guna zikir..den kata zikir le..No harm..yang penting Nawaitu tu...Pada SIAPA diletakan segala pengharapan...


Kalau mana2 Perawat Wahabi tak puas hati dan mendakwa Ruqyah boleh menyelesaikan semua masalah..Silakan..DEN sedia menerima dan memberi ujian dan tantangan...Niat DEN ialah nak menunjukan ilmu Allah Maha Luas..Jangan JUMUD cam WAHABI...Kita letak beberapa ekor Jin dan cuba buang ikut kaedah memasing. Den tak sempat nak hurai Ilmu pengubatan yang selalu di gunakan oleh ulama Sufi...Iaitu Mengubat Melalui kaedah Niat. ( Sure kena cop Khurafat nya, sedangkan dibawa oleh tarikat yang muktabar )

Ada DEN coretkan serba sedikit dalam blog http://alamrahsia.blogspot.com/
Itupun sebab DEN di tanya oleh kengkawan sebab ada dalam shoutmix blog tersebut seorang akhi bercerita bab kaedah tarikat mereka yang mengubat melalui niat.
Ada seorang ayah blogger boleh berbicara dengan binatang lagi. beliau seorang perawat juga, menggunakan Ruqyah juga dan zikir nafas..datang jumpa DEN sebab ada sesuatu perkara.Amalan bercakap dengan binatang ini menggunakan 3 potong ayat Al-Quran.


Kalau Allah tak kasi manusia Ilham..Al-Quran itu tinggallah ilmunya didalam 6,232 ayat itu sahaja...Tapi Saidina Ali r.a di beri ilham..mampu menghurai Fatihah sahaja sampai 40 ekor untuk membawa kitab tafsiran. SO begitulah Ilmu berkembang..Itu belum lagi Ilmu yg ulama terkemudian kembangkan dari huraian Saidina Ali r.a ..kata orang tidak secara direct dari Fatihah tetapi ilham yg bersumber dari buah Ilham yang dikurniakan kepada Saidina Ali r.a dalam mentafsir surah tersebut. Maka berkembang le ilmu...

Ada perawat cakap ikut sheikh dia...nak buang jin biar lambat sampai 40 minit pun takpa asal ikut syariat. Salah tu...sepatutnya " Biar Cepat asal ikut syariat ".
Kalau patient 20 orang..seorang amik masa 40 minit maka 20 x 40 = 800 minit / 60 = dekat 13 jam...Apa yang DEN tahu..ada yang sampai 2 jam seorang. last2 bila pesakit datang lagi sekali dia cakap dah ok dah..takda sihir...sebenarnya rugile...dapat rawat sikit je patient..dah le tu ikhlas..kena kutu bagi rm 10...terus merundum ikhlasnya...Macam2 depa kata bila DEN cakap DEN mampu buang saka dalam 1 saat.

Jealous ke hapa...Pada DEN, kalau ada siapa2 yg lebih laju dari DEN, akan DEN tabik dan respek bukannya kondem. Waima mamat tu guna kaedah tak ikut syariat sekali pun. DEN berpegang kalau kaedah tak ikut syariat boleh di di bawah 1 saat maka Wajib kaedah Syariat Islam lebih laju..Pasti ada..NON mungkin Islam kalah...No way man...


Buktikan kaedah DEN buang saka dalam masa 1 saat itu menyalahi syariat..mana dalil yang Qotei mengatakan tidak boleh buang saka di bawah 1 saat. Tunjukan mana Ayat Al-quran atau Hadis yang menyatakan Kaedah buang saka bawah 1 saat itu menyalahi syariat...

http://darulsaka.blogspot.com/2010/04/pengaruh-wahabi-dalam-rawatan-islam.html

Category : edit post

4 Response to "Pengaruh Wahhabi Dalam Perubatan Islam"

  1. Fakeh Said,

    Assalamulaikum,

    Masioh adakah guru mursyid atau habib di perlis yang mengamalkan tareqat.

     

  2. nabiha Said,

    waalaikumussalam,
    ada....tp saya ikut di changloon

     

  3. Fakeh Said,

    ingatkan dah pupus dah amalan tareqat nie dek gerakan wahabbi yang kuat kat perlis. bolehkah saya tahu sedikit sebanyak tentang mursyid tersebut ?

     

  4. Anonymous Said,

    Alhamdulillah..allah menimbulkan umat yg amat berguna pada manusia lain...moga kekal lillah hitaala..afwan

     

Followers

Pautan

Komuniti Blogger Azhari