"BUKAN SENANG TAPI MUDAH" KALAU KITA MENJAGA ADAB DAN AJKHLAK, PERJALANAN KITA MENUJU ALLAH MENJADI MUDAH.
eBooks, Software and Downloads

Inilah Wahhabi

Posted by Nabiha Al-Khalidiy On 9:11 PM

Saya telah dilawati oleh tetamu dari golongan wahhabi mujassimah mukaffirah, maka berlakulah munazarah di antara kami, mereka mengenali saya, dan saya pula hanya mengenali seorang saja di kalangan mereka. Salah seorang di kalangan mereka mensyirikkan saya tanpa mengetahui duduk perkara sebenar. Saya boleh agak siapa orang tersebut...tapi bila saya minta dia perkenalkan diri, terus dia menyepi.Di bawah ini sebahagian ungkapan mereka kepada saya;

mashoori: "وقد كذبتم على الله كذبا"(sesungguhnya kamu dengan nyata telah melakukan pendustaan terhadap Allah)

mashoori: "أنصدق برجل يعتقد بوجود الشرك المستحب؟لا والله أبدا لا"(Adakah kami akan percaya seorang lelaki yang beriktikad adanya syirik mustahab)

nabiha: ")لما كان كلام الإمام يقوي ويؤكد حجتكم أخذتم وإن لم يكن كذلك تركتم..والله عظيم"(ketika ungkapan imam (Malik) menguat dan mengukuhkan hijah kamu, kamu ambil dan kalau sekiranya tidak kamu akan tinggal...Demi Allah...hebat)

nabiha: "من يعتقد بشرك مستحب؟"(siapa yg beriktikad dengan syirik mustahab)

nabiha: "من قال هذا الكلام"( siapa cakap ni)

mashoori: "تذكر بنفسك من المعتقد بهذا الشرك من الذي قال به(ingatlah sendiri siapa yang beriktikad dengan syirik mustahab ni dan siapa yang mengungkapnya)

nabiha:"من يعتقد بالشرك المستحب ومن أنت ومن أين أخذت هذا الكلام "(siapa pula yang beriktikad dengan syirik mustahab, engkai ni siapa dan dari mana engkau ambil cakap ni)

mashoori: "والله المسنعان على ما تقولون أيها المشركون"( Dan hanya dengan Allah kami memohon pertolongan terhadap apa yang kamu katakan wahai orang-orang musyrik)

nabiha: "لو أنت من الأتقياء سوف لا تقول ولن تقول ولن تدعو غيرك بالشرك أهذا وجدت من تعاليم الوهابيين؟"(kalau engkau dari kalangan orang-orang yang bertaqwa kamu tidak dan sama sekali tidak akan berkata dan memanggil orang lain dari engkau dengan ungkapan syirik, adakah ini yang kamu dapat daripada pembelajaran wahhabi)

nabiha :"لو أنت رجل عرف نفسك"(kalau engkau lelaki, perkenalkan diri engkau)

Itulah dialog yang berlaku di antara kami. Ada di kalangan mereka bekas student saya, dan saya agak la(tak pasti)orang yang kata saya beriktikad dengan syirik mustahab tu pun adalah bekas student saya. Tapi sayang, dia tidak berani perkenalkan dirinya. Kenapa begitu ya....Saudara fikirkanlah sendiri..:)
(sila lihat shout box saya)

Category : edit post

0 Response to "Inilah Wahhabi"

Followers

Pautan

Komuniti Blogger Azhari