"BUKAN SENANG TAPI MUDAH" KALAU KITA MENJAGA ADAB DAN AJKHLAK, PERJALANAN KITA MENUJU ALLAH MENJADI MUDAH.
eBooks, Software and Downloads

Ucapan Terima Kasih Bekas Student IPTIPs

Posted by Nabiha Al-Khalidiy On 10:16 AM

Inilah bentuk ucapan terima kasih daripada seorang student IPTIPs tempat nabiha tuan blog ini bertugas.

"salam..ana muhammad asrie anak murid ustaz..
sebelum ustaz nak tuduh saya yang bukan2 saya nak tanya dulu:
"Dulu masa ustaz master, musyrif ustaz adalah dr.Johari Mat, seorang salafi dan ustaz buat tesis ustaz sesuai dgn manhaj salafi. masalah tawassul dan sebagainya ditolak, jadi adakah dgn ini ustaz menulis tesis sebagai seorang munafiq?"
ustaz awal2 lagi mengungut untuk menggagalkan mana2 pelajar yang tolak pendapat ustaz. adakah ini namanya terbuka?
kalau betul saya takut sgt dgn ustaz atau takt xdapat sijil, xkanlah saya sanggup buat tajuk 'Hakikat Wahabi' dlm tesis saya.bukankah saya org yang bertanggungjawab menulis artikel2 di IPTIPs yang menolak ustaz.
sekrang ustaz cerminlah diri sendiri dulu.
saya xsanggup dah nak panggil ustaz 'ustaz'..wa haza firaqu baini wa bainik..wassalamu 'ala manittaba'al huda."

Jawapan Tuan Blog


salam asri,
untuk pengetahuan anta, tesis ana bukan seliaan Dr.Johari Mat..penyelia ana Ustazah Fatimah Ali...mmg la mula ana ambik dia...so..ana tukaq sbb bercanggahan dgn apa yang ana pegang. Anta ble p cek tengok kat Univ Malaya.
ok la...xsangka di sini anta nak panggil kat ana ustaz lak...dlm shoutbox anta panggil rajul saja...terpulang la kat anta asri weeiii anta nak panggil apa...zindiq ka..musyrik ka...barua ka...hawaq ka...apa-apa pon la...mmg dah dasar wahhabi ni kurang ajaq...masa anta kat IPTIPs pon ramai pensyarah yg terasa ngn anta...nak wat apa kalu pandai pon..tapi xreti nak beradab....babai wahhabi

18 Response to "Ucapan Terima Kasih Bekas Student IPTIPs"

  1. salam nabiha.. ana asa bukan dia yang kurang ajar.. tapi anta.. sebagai seorang pelajar.. dia kurang adab itu kekurangan dia.. tapi anta sebagai seorang pensyarah.. amat memalukan melihat anta bercakap seperti tiada akhlak.. jgn rosakkan nama tasawwuf yang mulia itu... ana melihat anta dari jauh..

     

  2. Anonymous Said,

    betul tu kata sumpah seranah.. seelok2nya kamu tegur dia ya akhie.. jgn biarkan dia macam tue.. kita pula sebagai pensyarah jaga adab kita.. mana tahu suatu hari hatinya teruka menerima anta..su

     

  3. nabiha Said,

    syukran...ble kenal ngn sumpah seranah...rase nak belajar akhlak dgn tuan le, ble send ape2 atau perkenalkan diri di email ni nabiha2u@gmail.com

     

  4. mattop Said,

    bdk uia...mmg la wahabi...jd satu geng...xpayahla..

     

  5. line klia Said,

    ustazah amani= Asri tu biadab la dgn pensyaah2

    ustaz ghoni=dia langkah ana masa ana tido

    org kg=budak mna tu??biadap sangat dia cakap...rsa mcm nak bubuh penampaq ja.

    /pada suatu masa dlu...sang asri sobri di panggil utk bergmbr bersama2 pensyarahnya dan ahli kelasnya...dgn kurang hajarnya dia buat xtau ja..dok dlm library.panggil xmau...sdgkan Dato' Mat Libya pon ada tggu nak bergambar.sampai nak kena heret bru nk bgambar...

    \tgklah keluaran iptips yang biadap ni??sungguh memalukan.

    inama bu3istu li utammima makarimal akhlak...

    mna pegangan yg yg dia sndiri mngaku seperti pgangan salafi??
    dah la biadap dgn org2 yg lebih tua drinya...bahkan dgn ust yg memberinya ilmu...smoga Allah merubah akhlaknya.Ameen Ya Rabb

     

  6. hamba abdi Allah Said,

    beginikah ucapan terima kasih seorg murid kp ustaz nya? semoga Allah membimbing dia ke jalan yang lurus... amin...

     

  7. Anonymous Said,

    salam semo...

    bdk asri sobri ni memang la kurang ajaq, dia hanya hormat ngan guru2 wahbi saja yg lain x dak pandang sblah mata pon x dak... kesian... kesian... kesian... ilmu ja tinggi adab x dak langsung, kata ikut al-quran dan sunnah. salafi konon, kekasih allah pon sudah menunjukkan adab yg tinggi kpd umat2 dia, ni kan pula umat yg jauh drp zaman dia... salafi konon piiiraaaaaaaaaaaaah. tak guna ngaji tinggi mana pon kalau adab x dak, ingat kwn ALLAH tilik hamba2nya bukan melalui pangkat ka sijil ka tapi melalui hati... HATI... FAHAM... p la cuci hati mu kwn takut nanti terkapai2 d sana... d sana... d sana...

     

  8. Anonymous Said,

    salam...
    adakah begini sikap golongan yang mendakwa ikut sunnah...
    guru tetap guru walau ia mengajar 1 huruf....
    bila ego menguasai dirihilanglah segala panduan diri...
    sedangkan dengan ahli zimmah kita di ajar untuk memelihara kehormatan mereka...maka apatah lagi terhaap sesama islam,malahan dengan guru...
    nabi tak hina pun abdullah bin ubayy walaupun nabi mangeahui dia munafi,malah dengan arab badawi yang kencing dalam masjid pun nabi berlembut...
    wahai wahabi...
    jika betul kamu semua pengikut sunnah,jagalah aab dan akhlak,
    wassalam

     

  9. fais alkhalidiy Said,

    org wahabi ni memang diajar untuk menyakitkan hati orng lain.mereka di"brainwash" macam tu.tu yg jadi tak ketahuan tu.hati dah la kelam tapi tak mau bersihkan hati.itulah sifat org wahabi.Marilah sama-sama kita berjihad memerangi nafsu dan wahabi. Allah, Allah, Allah.

     

  10. fais al-khalidiy Said,

    sumpah seranah woiiii anta pun macam asri tu juga..cakap tak serupa bikin.

     

  11. refah00 Said,

    bila ngaji fiqh tapi tak tahu tasauf begitulah jadinya.

     

  12. ~AkU & DiA~ Said,

    salam ustaz
    mintak maaf la sy xkenal sbnrnya ust ni...
    sy menulis ni bkn sbb ilmu sy byk..
    sy hnya student medic..
    n ilmu agama sy pun bknlah byk
    sy cume ingin tahu
    knape ye org malaysia ni xsuke wahabi?
    dan mengatakan wahabi itu sesat??
    bukan k die pun islam kan ustaz??
    jd knape org mengatakan wahabi ini sst?
    maaf sy katakan
    sy bukan la wahabi..dan sy bukanlah salafi
    dan sy pun bknlah syiah..
    tapi bukan k wahabi 2 pun islam..
    mengapa kt sll menuduh wahabi and syiah 2 sesat??
    ye mmg ar sesntgh wahabi n syiah 2 tidak mengikuti sunnah nabi..
    dan sy terpikir..
    knape umt islam xbersatu ye??
    matlamt kt skrng ni...org yahudi..
    membebaskan palestin..
    mempertabakan islam..
    menegakan khaliah...
    boleh ustz jelas kan??
    maaf sy xmahir dalam bab2 islam ni...

    pada pandagn sy la
    sy xsuke...org yg terlalu tksub ngn wahabi dan terlalu taksub dgn sunni..sampai lupe tasawuf..
    dan mereke 2 islam..smpai mengatakan org 2 sesat..masuk neraka..hnya die je masuk syurga...

    maaf,blh ustz trgkan knape sunni tak menyukai wahabi dan sebaliknya...??

    p/s..sy bukan student uiam...

     

  13. nabiha Said,

    salam ~AkU & DiA~, time kasih tinggalkan komen, untuk mengetahui kenapa ahl al-Sunnah tidak suka wahhabi sila baca artikel yg saya muatkan di dlam blog ini ttg wahhabi.Tengok dekat drpdown menu kat carian artike and then cari ler artikel tu, makasih. Moga kita semua mendapat pertunjukNya Aminn Ya Rabb

     

  14. syauqie annaqsyabandi Said,

    assalamualaikum ustaz..

    kita perlu bersabar dengan ranjau liku yang kita hadapi sekarang, terdapat juga manusia yang tidak memahami konsep yang diajarkan oleh Rasulullah ketika Jibril turun bertanyakan pada Rasulullah tentang Islam, Iman, dan Ihsan

     

  15. Anonymous Said,

    salam ya ustaz nazari...maaf krn mencelah..btul la kate org"tiada adab maka tiada la ilmu"..
    knpe asri jd bgtu truk skrg sampaikan sggp mngeluarkan fatwa sendiri dlm ceramh dia baru2 ni.
    mmg dia bijak,tp tak kena pd tmpt.
    akhr zmn ni mcm2 ftwa kluar.islam itu 1,tp nape brpech.yg wahabi kutuk sunni.ape beza sunni dan wahabi sbnrnye?slalu sye trpk,yg mane plg btul?sunni atau wahabi?
    kate wahabi,mereka ikut sunnah,tp yg sunni lak,ikut pe?nabi bersabda'aku tinggalkan 2pkare,al-quran n sunnah,sesiape yng ikut keduanya,maka ia takkan sesat selamanya'...jd,kite ptt ikut mane?
    saye bukan menyokong asri atau sape2,tp saye mau kpstian yg mane 1 umat islam ptt ikuti klau wahabi dan sunni slg bertelingkah..maaf ya ustaz,ilmu saye tak tinggi pon.cme mau kan yg benar..syukran ustaz atas ilmu yg di beri

     

  16. IBNU YAHYA Said,

    Imam Hanafi pun hormat seorang yahudi sebagai guru yang mengajarnya tentang anjing yang dah baligh atau tidak.

     

  17. Anonymous Said,

    Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud :
    “Perbuatan mengumpat itu samalah seperti api memakan ranting kayu kering”.

    dan


    “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)
    saya hanyalah pelajar dari lepasan SPM..
    jadi kpd pakcik2,mkcik2,abng2,kakak2..paham2 la

     

  18. musafirahkelana Said,

    benarkah wahabi salah satu agenda yahudi?? saya baca dalam buku Rotchschild agen kepercayaan dajjal.

     

Followers

Pautan

Komuniti Blogger Azhari